maanantai 28. maaliskuuta 2011

I feel smiley today :)

Idag var jag alltså på anal bleaching! :) Eller sen int ^^ på tandblekning! Först satte tandläkaren nån mössö på mina tänder :o vet int riktigt va de var, men ja tror att det var något som skyddade mitt tandkött från att blekas. Hon lyste oxå med något som såg ut som en UV-lampa på mina tänder. Sen satte hon på gelen som ska bleka mina tänder... (antar jag :D) Man måsta ha nån sorts grej i munnen  så att munnen var uppe helatiden och tänderna syntes. Det blev ganska obekvämt efter att ha luggit med munnen uppe i 45 minuter.

Hela blekningsprocessen tog alltså ca 45 min. Hon böt gel vid varje 15 minut som gått. Tandläkaren sa att hon använder nån ny gel som inte borde göra att tänderna ilar så hemskt mycket. Men redan andra gången hon satte gel på mina tänder började tänderna ila. Mittiallt kunde man känna megailningen i en tand, sedan försvann det lika snabbt de kom o så kändes de på samma sätt i en annan tand. Faktiskt int skönt!

Dessutom ilar mina tänder ännu! De e int alls någo kiva! De ilar dessutom dubbelt än vad det gör om man biter i en kall glass. Såhär kan det vara i 1-2 dygn. Åt endel ilar det inte alls, men åt mej gör de det helt massor!

Måst väl oxå sätta in en bild hit fast jag inte alls tycker om mina tänder. Nu tycker jag lite bättre om dom när dom är jätte vita :P Det här är knappast den slutliga färgen, den kan ändras under 2 veckor. Det är först efter 2 veckor man ser hur dom "påriktigt" blev. Just nu är dom dessutom lite ojämnt vita, vilket oxå blir jämnare under dom 2 kommande veckorna. Trots ilningarna är det totally worth it! Ja känner mej mycket gladare nu ;) Man har en orsak att le :)



Usch vad denhär bilden ser freaky ut! :D Kändes btw ganska dumt att stå och fota sin mun :D

Ja just det, där som jag var och fixade till leendet så kostar tandblekningen 270€ Det var nog en jätte bra paikka o tandläkaren var trevlig :)

2 kommenttia:

  1. Hur länge håller dedä sen? Shit va dyyyyyrt!!!

    VastaaPoista
  2. De beror helt på hur man sköter sina tänder o levnadsvanorna. Om du röker o dricker massor me kaffe så håller de ju kortare tid. Men upp till 1-2 år ska de nog hålla :)

    VastaaPoista