lauantai 4. helmikuuta 2012

Danmark

Ja nu har det varit lite knappt med inlägg igen på en tid. :D Derp. Har jobbat mycket och inte riktigt haft ork att uppdatera nånting här. Förutom att jag har jobbat har jag hunnit resa lite också.

Var på en förlängd veckoslutsresa till Danmark, Köpenhamn, med min ena syster, Mimmi, Yadina och Jenny. Vi hade jätte roligt och jag hoppas att vi snart igen kan göra någon sorts minitrip nånstans :) Har funderat mycket på London och Amsterdam :) Men det är kanske inte aktuellt riktigt ännu. Nästa resa blir till ett lite varmare ställe, nämligen Jordanien ;) I väntan på det alltså!

Lite bildbevis från Danmark! ;)


Kastrup


Ett mysigt café med härlig varm choklad med grädde


Påväg och shoppa till Ströget


Matpaus


Oxinrefilé med vitlökssås



Ett till av Köpenhamns mysiga caféer


Utanför Guiness World Records Muséet. Världens längsta man.


Människor samlades på torget för att ta emot danska herrlaget i handboll, som vunnit EM-guld.


EM-guld vinnarna


Bageri på Ströget


Nyhavn


Jag och Jenny i Nyhavn


Lilla Sjöjungfrun


Det såldes goda Crepes med choklad i gatuhörnen på Ströget.


Vi besökte en IceBar. -5 grader, kändes ganska "varmt" egentligen. Kändes som -20 utomhus.



Vi besökte även Christiania


Christianias murar


Påväg hem.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti