maanantai 16. heinäkuuta 2012

Mer om Amsterdam

Nu har jag vaknat men har inte lyckats stiga upp från sängen ännu. Har seriöst sovit ngo 3-4 timmar varje natt i Amsterdam. Ska småningom börja dra upp mig och ta en uppfriskande dusch. Befinner mig just nu i Helsingfors. Dom andra åkte ner till Hangö redan för de har alla jobb, men jag har ännu den här veckan semester. Känns otroligt skönt! :) Här kommer bilder från första dagen i Amsterdam! :)


På Tallins flygfält. Vi flög via Tallin till Amsterdam.


Saska på Tallins flygfält


Mitt och Jennys handbagage, som absolut höll viktkriterierna (krhmm..)


Då vi hade landat på flygfältet Schiphol Amsterdam, tog vi tunnelbanan//tåget till centralstationen i Amsterdam. Det gick lätt att köpa biljetter på flygfältet, kostade bara några euro och jätte fina tunnelbanor var det, mycket snyggare/renare än i Helsingfors.


Jami


Utanför centralstationen i Amsterdam.


Sen var det bara att hitta till hotellet och centrum.



På nästan varje gata i Amsterdams centrum kan man hitta flera coffee shops!


En glad resenär :)


Aah, namnam!



Ibland blev det lite terass- och drickapaus


Madame Tussaud's i Amsterdam. Skulle ha viljat besöka det, men både Jenny och Saska hade varit i Madame Tussaud's i London, så det blev inte av nu. Får resa till London nåt tag och besöka det där fast :)


En stor kanalbåt. Finns sååå många kanaler i Amsterdam!


Senare blev det chill och vin vid en av de flera åarna.


På kvällen tog vi en sightseeing tour med en kanalbåt.


I något skede av turen fick Saska hemskt tråkigt


Efter åkturen med båten styrde vi kosan mot RedLight District, men eftersom man inte får fota nånting där har jag inga foton därifrån. :/ 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti