perjantai 30. marraskuuta 2012

Insnöad

Iiik, vad det snöar! Och det ser inte ut att sluta snöa heller. Om det slutar någon gång så skulle man slippa ut och skotta lite (läs: mycket). Då jag var på väg ut ur lägenheten imorse så fick jag inte upp dörren. Den var helt insnöad! Var tvungen att ta i med hårdhandskarna och riktigt skuffa upp dörren för att slippa ut. Tur så hade jag högskaftade stövlar för jag måsta hoppa genom stora snödrivor för att ens slippa ut till vägen.



Såhär såg det ut på gågatan för en halv timme sedan. Och mera snö kommer det. På den korta vägen från praktiken hem hann jag se två bilar som hade fastnat i snödrivor.

Haha, vilket knytt i snöyran

Jee, har fått ta i bruk min vinterrock. Ser ut som en tjock eskimo i den, meen ska nog i alla fall hållas varm i den fast de sku bli -40 :)

Skönt med veckoslut. Man behöver inte gå utomhus om man inte vill. Sitter i mina myskläder och yllesockor och bara njuter av ledigheten.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti