sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Luhta och Lahtis

För några inlägg sedan pratade jag om att jag skulle möjligtvis på en jobbkeikka till Lahtis. Det blev faktiskt av och på torsdag och fredag var jag i Lahtis. Sov övernatt i Helsingfors och tog tåget till Lahtis båda dagarna. Jobbet var i Luhtas nya fina utrymmen. 

Hit kommer Luhtas nya kontorsutrymmen och outletbutik


Det hade byggts loger där det hängde nya vinterrockar och sportkläder. Jag jobbade i en och samma loge hela tiden. Det var vid den logen som man kan se en docka med en bronsfärgad rock på sig på den här bilden.



Här håller designern som jag jobbade för att gå igenom någonting med en kund


Då undrar ni säkert vad jag riktigt har gjort här. Jag var fungerade som en provdocka typ (sovitusmalli). Jag fick ta på mig rock efter rock och visa upp den åt kunderna så att de kunde se hur rocken ser ut då man har den på sig. Sedan stod den som hade designat rocken och förklarade olika detaljer på rocken, vad rocken är för material osv. Det var riktigt intressant och annorlunda jobb :) Skulle gärna göra om det igen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti