sunnuntai 2. joulukuuta 2012

1a advent

Endast 3 hela veckor kvar till jul. Har ännu heller inte riktigt kommit in i julfiilisen. Underligt. Inte ens fast det ser ut som Lappland utanför fönstret med vita snöhögar och alla julljus som uppenbarat sig i fönster och granar på stan. Då jag far till Åbo nästa vecka ska jag köpa hem vita julstjärnor som jag kan hänga i fönstren. Kanske julkänslan kommer framkrypande då. Fast ingen kommer väl att se dom, våra fönster är riktigt igenfrusna. Täckta med is. Suck. Man ser knappt ut. Jag får njuta av mina vackra julstjärnor för mig själv bara :)

Bilden är från förra veckoslutet

Söndagens to do list:

- förbereda morgondagens lektioner

- dricka finrexin (känns som om jag håller på att bli sjuk)

- skippa gymmet och hoppas på en frisk nästa vecka

- se på en film

- äta någonting gott

- småstäda i lägenheten

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti