maanantai 25. helmikuuta 2013

Snart!

Har inte på länge skrivit något hit igen så tänkte att kanske det är dags nu igen :) Idag tar jag tåget till Helsingfors och imorgon bär det av till Dubai med Sofie. Sportlovet kunde inte komma en bättre tid. Behöver verkligen en paus från skolan och Vasa, ja och kylan och snön såklart. Har hunnit vara i Hangö och hälsa på familjen före jag åker iväg också. Man ser alla så sällan då man är helt enkelt fast i Vasa.

Snart har det dock gått 11 veckor sedan jag började skolan i Vasa och det betyder att jag är halvvägs med studierna där. Det känns bra att man snart är voiton puolella. Småningom kanske jag ser ljuset i tunneln. Känns nog ändå att jag har en massa att göra innan jag kan dra några lättnadens suckar. Det är en massa arbeten som tynger på. Men som tur är så tynger de inte min kappsäck. Det gör istället skor, klänningar och tunna sommarskjortor. :) tänker inte ägna en endaste tanke till skolarbeten under min semester.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti