maanantai 5. marraskuuta 2012

Måndagsflit

Har varit ledig den här måndagen. Det är nog så härligt att ha måndagar lediga. Började dock min lediga dag med att torka bort hundskit från mattan. Riktigt härligt hörrni! Har så svårt med skitluktande saker att jag nästan tänkte spy ett par gånger. Men trots skiten, så har till och med fått några viktiga grejer fixade idag. För att nämna en, så har jag ansökt om studiebostad i Vasa för nästa år. I januari ska jag och studera till pedagogiska i Vasa, så det skulle ju vara riktigt välkommet om jag skulle ha någonstans att bo under den tiden. Sökte om bostad tillsammans med en tjej som studerar samma som mig. Hoppas vi får någon trevlig bostad tillsammans :) Har också börjat skriva på mitt seminariearbete/ gradu idag. Som jag sa tidigare i ett inlägg, så har jag nu fått en deadline och tänker inte missa den!  Dessutom anmälde jag mig till Bodycombaten idag. Har bara chillat hemma idag så lite ut och sparka och vifta måste jag ju. :)


Nu skall jag återgå till graduskrivandet. Kanske jag får skrivet en och annan sida idag, det skulle inte alls vara så tokigt! :) Aa, just det. Sedan var det en kompis som frågade av mig om vi skulle fara på solsemesterresa i januari. Det är lite knepigt då min skola i Vasa börjar just då, men är så svag för resor att det kan hända att jag ändå måste åka iväg. Men det här är ännu bara riktigt riktigt i planeringsskede (om ens de), så schh! Det behöver inte alls bli av! Men visst skulle det vara härligt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti