lauantai 9. helmikuuta 2013

Veckoslut igen!

Mittialt är det veckoslut igen!? Tiden går nog så fort just nu. Har så mycket att göra här i Vasa. Kollade just hur kallt det är idag här på min telefon. Alltså hur det orkar vara många minusgrader hit upp! Har verkligen tröttnat på det kalla vädret. Även om det har varit soliga dagar så är det ändå alltid kallt! Whyyyy? Dessutom blåser det ganska ofta hit i Vasa. O det e inte heller så värst mysigt. 


Trots det kalla vädret vi har hit upp så har jag traskat omkring på stan och fått shoppat något till och med. Tänkte att jag skulle visa lite vad jag shoppat/gjort under veckan här. :) 


Bland annat så har jag fått shoppat de här träningshandskarna. Blev riktigt nervös på gymmet när jag skulle träna och lyfta hantlar o dom bara gled ur handen när jag hade så svettiga händer. Det är mycket varmare på det gym som jag går på nu än vad jag är van med i Hangö. Där blåser det typ inne för att fönstren inte är täta. Så det är mycket kallare där. Börjar nog bli van med några grader varmare då jag tränar dock :) Nå i alla fall, kunde inte alls träna ordentligt, utan hamnade hela tiden koncentrera mig på att inte hantlarna skulle glida ur mitt grepp o trilla i golvet. Not cool. Var riktigt surpuppa efter den träningen. Dessutom är det helt bra att ha handskar på så får man inte förhårdnader på handflatorna. :)


Har varit och äta till Subway. Dom har nog så goda bröd där, för att inte tala om dom här sjukt goda chokladkexen! Nomnom!


På Runebergsdagen gick jag och Ida till Vasas shoppingcenter som ligger i Stenhaga. Det var en bit att gå... Sjävla shopping"centret" var nog inte alls någo hurja. Det var riktigt tomt på folk och det fanns nog inte alls någo många butiker där. Synd att det endast finns Cubus där och inte i centrum. Hittade hur mycket fint som helst i där, men köpte inget den här gången.


Aschans hade världens godaste naturell joghurt med mysli!


Fyndade också på rean i centrum.



Har beställt lite sommarkläder, mest i tanke på Dubairesan. När man inte riktigt kan gå med minishorts där. Har beställt lite längre klänningar och en maxikjol. Från hm beställde jag en bikini. Och gissa om jag fick sommarlängtan! Vill på resa nu. Känns alltför länge tills vi far! :(

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti