keskiviikko 2. tammikuuta 2013

What did I do?

Iih, det är så roligt att fylla i såna här! Känner mig som ett barn igen.

Kopierat från systers blogg :)


1. Har du fått en ny vän under det gångna året?
Jo. Var t.ex. och studerade 3 veckor i Vasa förra augusti och då fick jag några nya vänner. Ska bli riktigt roligt att träffa en del av dem som fortfarande är kvar i Vasa då jag ska dit om några dagar. 

2. Har du gjort något detta år, som du inte gjort tidigare?
Jag har rest till länder jag inte förut har besökt, jag färgade håret brunt (riktigt nyligen), besökte Vasa första gången i mitt liv och studerade där i 3 veckor. Annars har jag alltid bara studerat i Åbo. 

3. Har du sällskapat under det gångna året?
Jo. 



4. De bästa minnena från året?
Absolut mina resor. Danmark i januari 2012, Jordanien i mars, Holland i juli och sist men inte minst Cypern i september. Så fina minnen från alla de här resorna! Hoppas på att ha möjlighet att resa mycket i år också. Förstås har jag andra goda minnen också, men kom först att tänka på resorna.

Iamsterdam i Amsterdam Holland, med Jenny

5. Har du blivit osams med någon nära vän det senaste året?
Nej. 

6. Har du förändrats mycket under det senaste året? 
Utseendemässigt har jag i alla fall ändrats lite då jag nyligen bestämde mig för att bli brunett. Annars kommer jag nog inte på så stora förändringar. 

Nyåret 2011-2012
mars 2012


våren 2012

sommaren 2012
September 2012

december 2012


7. Har du gått upp i vikt?
Jo lite, och jag hoppas jag kan gå upp lite till under 2013. 

8. Har du fått portförbud någonstans?
Nej.

9. Har du varit på bio ensam under det gångna året?
Nej, faktiskt inte. Usch, det skulle ju vara hemskt. Skulle kanske känna mig som den ensammaste människan i världen då. Tur så har jag många vänner jag kan gå med istället :)

10. Har du tagit tatuering/piercing under det senaste året?
Nej. Jag är ganska nöjd med de piercingar som jag redan har (conch, 2 tragus, naveln). Har inte tatueringar.



11. Vem var den bästa nya bekantskapen?
Jag tror att jag skulle säga Tina som jag träffade i Vasa. Vi kom genast bra överens :)

12. Födde någon i din närkrets?
Nej, inte någon i min närkrets, men nog bekanta.

13. Dog någon i din närkrets?
Nej, som tur inte.

14. Vilka länder besökte du?
Danmark, Jordanien, Holland, Cypern.

Nyhavn, Köpenhamn Danmark

15. Vad skulle du vela av 2013, sådant som inte lyckades 2012?
Jag skulle jätte gärna vilja fortsätta träna kontinuerligt.

16. Vilket datum kommer att finnas kvar i ditt minne från år 2012?
Kommer inte ihåg någo exakta datum, men kommer att minnas att Sauli Niinistö blev president det här året. Oroligheterna i Syrien och att jag och mina kämppisar flyttade ut i slutet på maj efter att ha bråkat en hel del med husbolaget om en avloppsrörsräkning som vi inte var skyldiga att betala. Kommer att minnas mina resor...

17. Årets största prestation?
Kankse det att jag blev kandidat i humanistiska vetenskaper. En etapp i livet avklarat, även om det inte kändes som någon stor grej.

18. ... och största misslyckandet?
Jag tror inte att jag har misslyckats med något anmärkningsvärt stora grejer? Känns ganska skönt att kunna säga så.

19. Drabbades du av skador?
Räknas skavsår? :(

20. Det bästa du köpte?
Ett gymkort. Mina flygbiljetter. Mina första Jeffrey Campbell skor. En snygg Tiger of Sweden rock åt Joakim.

träna träna


21. Vems beteende förtjänar beröm?
Öhm, den var svår.

22. Vems beteende orsakade oro/ ångest?
Några nära vänners beteende/livstil oroade mig.

23. Till vad gick största delen av dina pengar?
Mina resor och kläder.

Jordanien

24. Vad inspirerar dig mest?
Jag älskar att läsa inspirerande och motiverande citat av kloka människor (som det kanske ibland märks här på bloggen). Framgångsrika människor.




25. Jämför med samma tid förra året, är du lyckligare eller olyckligare?
Lyckligare, men också olyckligare.

26. Tjockare eller smalare?
Stampar på ställe.

Jordanien januari 2012

Cypern september 2012

27. Rikare eller fattigare?
Rikare på alla sätt.

28. Vad hade du önskat göra mera?
Träna mera, resa mera. (Upprepar ju bara mig själv hela tiden?)

29. ... och mindre?
Äta mindre ohälsosamt.

30. Hur firade du julen?
Med familjen.

31. Blev du förälskad 2012?
Nej.

32. Om du kunde få gå tillbaka i tiden och ändra någonting du gjort under 2012, vad skulle det vara?
Jag skulle varna mig själv för kommande krapuladagar och undvika dem. Phaha :)

33. Hur många one night stands hade du?
Inga.

34. Den bästa tv-serien du följde?
Oh gosh, följer såå många. Vet inte vilken är bäst. Men t.ex. Modern Family är nog jätte bra!



35. Hatar du för tillfället någon du inte hatade året innan.
Nej, har slutat att hata. Det lönar sig inte.

36. Bästa boken du läste?
Alla Lars Keplers! Läste just till slut den nyaste (Sandmannen) av Lars Kepler. Fick den till julklapp.

37. ...musikaliska upptäckten?
Eeeh, är nog inte så musikalisk.

38. Vad ville du som du även fick?
Resa med mina vänner!

39. Vad ville du som du inte fick?
En dyr designerväska. Fick och fick, det heter köpte inte, kommer nog aldrig att en sån.

Maybe this year?

40. Årets favoritfilm?
The Hobbit - an unexpected journey. Blev också positivt överraskad över den nya Bond-filmen. Twilight var nog inte alls bra.

41. Vad gjorde du på din födelsedag?
Jag var i Ayia Napa i Cypern med Paulina. Vi solade, åt gott och drack margaritas.

I Ayia Napa på min födelsedag

42. Vem saknade du?
Jag saknade Joakim då jag var i Vasa och på resorna :) Puss.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti